Ayse Sarikaya

BU BLOGDA YER ALAN HABER VE FOTOGRAFLAR İZİNSİZ VE KAYNAK GÖSTERİLMEDEN YAYINLANAMAZ.

27 Nisan 2013 Cumartesi

Soba Müzesi (Antalya)



Haftasonu ne yapılır?

Ben son aylarda özellikle haftasonlarını hiç boş geçirmemeye çalışıyorum ve bol bol geziyorum.

Gezilerimi de mümkün oldugunca görseller de ekleyerek sizlerle paylaşıyorum bu da bana keyif veriyor.

Bu kez Türkiye'de ki ilk Soba Müzesi'ni ziyaret ettim.

Soba Müzesi Antalya'nın eski merkezi olan demirciler çarşısında konumlandırılıyor.

Ben sobalı bir evde büyümedim fakat hep anlatılır sobanın güzellikleri.

Soba da pişirilen kahveler...

Kuzinesinde pişirilen kestaneler...

 ''Sobanın yeri dolmuyor'' , ''Soba gibi ısıtmıyor'' vb gibi cümleleri duymayanınız yoktur.

Şimdilerde evde herkes kendi odasında vakit geçiriyor.

Geçmişte ise; aile fertleri soguk kış günlerinde evin yalnızca bir odasını ısıttıgı için sobanın bulundugu odada toplanırlarmış.

Anlaşılan sobanın aile bireylerini birarada tutmak ve aile sıcaklıgını yaşatmak gibi gizli bir görevi varmış :)

Bir döneme damgasını vuran, şu an çoğumuz için yaşayan bir eşya niteliğinde akıllarda kalan soba ve  soba başı hatıralarınızı size tekrar hatırlatacak olan bu müzeyi ziyaret etmenizi tavsiye ederim.



Soba Müzesi'nde, Türkiye'de üretilen ilk soba, çini sobası, döküm soba, ocaklar, kuzine soba, gaz sobası, tınal soba, köy ocağı, Trabzon sobası ve şömineler gibi çok sayıda soba yer alıyor.











Haber:Ayşe Sarıkaya


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder