Ayse Sarikaya

BU BLOGDA YER ALAN HABER VE FOTOGRAFLAR İZİNSİZ VE KAYNAK GÖSTERİLMEDEN YAYINLANAMAZ.

24 Şubat 2013 Pazar

Volkan Çolpan İle Röportaj

Ayşe Sarikaya
aysheart@gmail.com


Sohbetler serimizin konugu yakışıklılıgı ile bayanların gözdesi ve oyunculugu ile adından söz ettiren Volkan Çolpan oldu.
Başarılı ama bir o kadar da mütevazi olan Çolpan ile tiyatro,sinema,güncel konular ve kendisi hakkında daha önce sorulmamış
soruları yönelttik eglenceli bir sohbet gerçekleştirdik.
 
 
Ben yakinen tanıyorum ama tanımayanlar için Volkan Çolpan Kimdir?
 
29 Haziran 1976 İstanbul dogumluyum.Aslen baba tarafından Erzurumluyum.
Burçlarla ilgili pek bilgi sahibi degilim ama en azından hangi burç oldugumu biliyorum Yengeç burcuyum.
Bir dönem modellik yaptım.Keyif alarak oyunculuk yapıyorum ve bu işe baş koydum.
 
Hobileriniz?
 
En büyük hobim spor.Daha ilkokul yıllarında sporla ilgilenmeye başladım.Uzun yıllar lisanslı basketbol oynadım sporla büyüdüm diyebilirim.
Bu disiplin hayatımın her noktasına olumlu bir şekilde yansıdı.Ne yazık ki üniversite hazırlık kursu,okul stresi ve bel sakatlıgı gibi faktörlerden
dolayı lisanslı basketbol hayatımı noktalamak zorunda kaldım.Artık sadece arkadaşlar arasında oynamak ile avunuyorum.
Basketbolun yanı sıra Snowboard tutkunuyum.Kış aylarında oldukça sık kaymaya gidiyorum.O sessizlik ve kar havası beni şehir stresinden kurtarıyor.
 
Egitiminiz?
 
İlk olarak İstanbul Üniversitesi ithalat-ihracat Bölümü ardından, Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesinde egitim alarak başarılı bir şekilde mezun oldum.
Ayla Algan Ekol Drama: Yaratıcı Drama-Oyunculuk
Çiğdem Kiziroğlu : Diksiyon
Şahika Tekand : Oyunculuk gibi egitimler de aldım.
Şu anda ise Haliç Üniversitesi Tiyatro Bölümünde yüksek lisans yapıyorum.
Oldukça yogun bir ders temposu devam ediyor.Tiyatro ile ilgil sürekli birşeyler okumak durumundayım .
 
Amacınız?
 
İlk olarak önümdeki kısa vadeli amaç;okulu bitirmek.Vaktimin ve enerjimin çogunu okula yönlendirdim.
Mükemmelliyetçi biriyim sürekli yetersizlik hissi içinde kendimle savaşırım.
Tiyatro ile tanıştıktan sonra tek amacım;bu meslekte her gün bir üst kademeye çıkabilmek oldu.
O kadar hareketli ve kaygan bir zemin ki,bu meslegin ucu bucagı görünmüyor.Suyun üzerinde durmaya çalışmak gibi birşey.
Altına saglam bir zemin oluşturmak istiyorsun.
 
Hedefleriniz?
 
Şu anda peşinden gittigim tiyatro da,oyunculuk mesleginde daha ileri gidebilmek.Oldu demeden her anı bu işle doldurabilmek.
Tabiki bir yandan da şehrin çetin şartlarında da mücadele ediyoruz.
Her ne kadar maneviyat ve saglık önemli desekte maddi durumları da gözardı edemiyoruz.Şu anda ki standartlarımı korumak da
bu hedefler arasında.:)
 
Modellik ile ilk olarak ne zaman ve nasıl tanıştınız?
 
1996 Yılında Erberk AJans'a gittim ve ben model olmak istiyorum dedim.Böylece modellik ile ilgili yol aldım.Birçok fotograf çekimi
ve defilelerde çalıştım.
2001 yılında Best Model Of Turkey yarışmasında üçüncülük elde ettim.
 
Türkiye'de modellik meslegini nasıl buluyorsunuz?
 
Açıkçası çok uzun zamandır o piyasanın dışındayım.Son zamanlarda sadece işlerin esksi gibi olmadıgını biliyorum.
Ben başladıgım zamanlar da bile artık son dönemlerini yaşıyordu modellik.
Ama çok güzel defileler yapılıyordu.Büyük ve kapsamlı defilelerdi bunlar.Ugurkan Erez,Öner Evez,Bilge Tugsuz bu
sektörde çok güzel organizasyonlar ve kareografiler gerçekleştirdiler.Hepsiyle zevkle çalıştım.
 
Kimleri başarılı buluyorsunuz?
Son zamanlarda begendigim ve tanıdıgım hiçbir model ismi gerçekten veremeyecegim.
 
Oyunculuga nasıl başladınız,nasıl gidiyor?
 
Oyunculuk ile ilgili birçok deneyim kazandım ama ilk adımı Acı Hayat dizisi ile atmış oldum.
Ardından Sagır Oda,Aşk Bir Hayal,Arka Sokaklar gibi dizilerde rol aldım.
Halen devam ettigim çeşitli firmaların reklam filmlerinde de oynadım.
Bu işi yapmaya karar verdigimde akademik bir egitim almam gerektigini zorunluluk olarak gördüm ve
Haliç üniversitesi Tiyatro Bölümünde yüksek lisansa başladım.
Akademik kariyer yapmış kişilerle tiyatro üzerine çalışmak oldukça farklı ve zor bu sebeple oldukça yogun çalışıyorum.
Hocalarımızı her biri Profesör ve Doçent seviyesinde oldukları için bizlerden beklentileri de o denli yüksek oluyor.Bende bu durumdan fazlasıyla memnunum.
Elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum.
Her zaman söyledigim gibi bulundugum sektörün zemini çok hareketli ve hiçbir zaman güvende degilsiniz.

Nasıl bir izleyicisiniz?

Çok eleştirel gözle bakan bir izleyici değilim.Her yapılan işi bir emek olarak görüyorum.Kötü işler de seyredebiliriz.O işler de bir bakış açısı kazandırır hem seyirciye hemde oyuncu olarak bizlere.Ama iyi diziler iyi filmler seyretmek tabiki ayrı keyif veriyo.
 
Takip ettiginiz bir dizi var mı?
 
Çok sıkı bir dizi film izleyicisi olduğum söylenemez.Hayatım boyunca 1. bölümden son bölüme kadar izlediğim tek dizi Ezel oldu.
Gerek kurgusu gerek senaryosu gerekse oyunculukları gerçekten benim zevkle izlediğim bir işti.
Şu anda da yine Kerem Deren in senaryosunu yazdığı Uçurum dizisini takip ediyorum.Yaptığı işlerin içinde olmayı istediğim bir senarist açıkcası.
Yabancı dizilerden ise Damages dizisini seyretmeye başlicam bu aralar.
 
Peki, Tiyatro ile nasıl tanıştınız?
 
Tiyatro ile ilk olarak 5 yıl önce Su Sanat Merkezinin çıkarttıgı Velevki Tartüf oyunu ile tanışma fırsatı buldum.
 
Yeni bir tiyatro oyunu var mı?
 
İkinci Kat / Sıfırnoktaiki Tiyatro Grubu'nun AUT isimli oyunu var.Oldukça talep gören ve begenilen bir oyun.
Cuma ve cumartesi günleri İstiklal Caddesinde ki sahnemizde oynuyoruz.
 
Yerli ve yabancı begendiginiz oyuncular ?
 
Yerli oyunculardan;Taner Birsel,Selçuk Yöntem ve Erdal Beşikçioglu.
Yabancı Oyuncular belki klişe olacak ama Al Pacino,Russell Crowe,Morgan Freeman.
 
Sinemaya dair planınız var mı? Nasıl bir proje de yer almak istersiniz?
 
Özellikle uzun metrajlı bir dönem filminde rol almak isterim.
 
Son izlediğiniz sinema filmi?
 
En son izlediğim film The Son Of No One .Al pacino nun bir filmi.
 
Çalıştıgınız sektörden memnun musunuz?
 
Oldukça zor bir sektör fakat statik bir işte çalışamazdım.Sürekli bir koşuşturmaca içerisindeyim ve bundan keyif alıyorum.
Son senelerde sektör ciddi bir canlanma sürecine girmiş olsa da, henüz daha kat edilecek çok yol var.
Profesyonellik ve tekdüzelik konusunda zaafları olan bir sektör.Piyasada özellikle erkeklerde sürekli aynı oyuncular dönüyor.
Yenlige pek açık bir sektör degil.
 
Son dönemde yapılan sinema & dizi projelerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
 
Gelişen teknolojinin de kullanılmasıyla birlikte sinema ve dizi projeleri iyi yerlere gidiyor.Buna en iyi örnek olarak Ezel
dizisinin bu piyasa da bir milat oldugu görüşündeyim.
Ardından yenilikler gelmeye başladı.Senaryo iyi olursa ortaya çıkan iş de iyi oluyor.Özellikle komedi dalında çok ince bir çizgi var ki
bu konuda da Gülse Birsel bu işi başaran isimlerin başındadır.
Diger komedi dalında ki yapılan projelere baktıgımda senaryolar çok baside indirgeniyor.Sonuç olarak ortaya çok kaliteli işler çıkmıyor.
 
Moda ile aranız nasıl?
 
Modayı elimden geldigince takip ediyorum.Son zamanlarda erkek pantolonlarının paçalarında daralma söz konusu.
Bazen rahatsız oluyorum ama bu aralar dar paça pantolonlar hoşuma gidiyor ve buna göre seçim yapıyorum.
 
Takip ettigin markalar yada Tarzını begendıgınız modacılar var mı?
 
Elbette,Dolce Gabbana ve Armani begenirim.
 
Günlük hayatında en rahat ettiginiz kombin?
 
Günlük hayatımda spor giyinmeyi tercih ediyorum.Jean ve üzerine yakası açık t-shirt ve kazaklar ile kombinlemeyi seviyorum.
vintage deri ceket tutkunuyum.Ayakkabılarda ise genelde spor ayakkabı kullanıyorum ve eskimiş bot görüntüsü de hoşuma gidiyor.
 
Son olarak eklemek istedikleriniz ve Hayat felsefeniz nedir?
 
Felsefem;Hayat tüm hızıyla devam ederken motivasyonumuzu kaybetmeden hedeflere koşmaktır.İnişleri ve çıkışları ile hayat her haliyle güzel.
 
Röportaj:Ayşe Sarikaya


 


 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder