Ayse Sarikaya

BU BLOGDA YER ALAN HABER VE FOTOGRAFLAR İZİNSİZ VE KAYNAK GÖSTERİLMEDEN YAYINLANAMAZ.

24 Şubat 2013 Pazar

Yaka Tasarımcısı Müge Mepa İle Röportaj



Ayşe Sarikaya
aysheart@gmail.com

 Hobisini meslege dönüştüren ve tasarımlarında kendini bulan Müge Mepa ile online bir sohbet gerçekleştirdik.
 Kendisini daha yakından tanımak ve tasarım yaparken nasıl bir yol izledigini hep birlikte ögrenelim.
 
 
 
-Öncelikle sizi tanımak isteriz. Müge Mepa Kimdir? Bize kısaca kendinizden bahseder misiniz?
1986,Istanbul dogumluyum.
2010 yılında Yeditepe Üniversitesi Radyo-Tv ve Sinema bölümünden mezun oldum.
Farklı sektörlerde farklı görevlerde çalıştım.
Okudugum süre içerisinde de aile şirketimizde çalıştım.
Mezun olduktan sonra ise kısa bir süre kurgu yaptım.Daha sonrasında da hazır giyim sektörü içerisinde yer aldım.
Fakat beni mutlu eden işi bulamadım.Boş oturmaya çalışmamaya herzaman karşı çıkmışımdır.
Bu sebeple işten ayrıldıktan sonra boş vakitlerimi degerlendirmek için tasarım yapmaya başladım.
 
-Hobilerinizi ve sizi tanımlayacak özelliklerinizi de bilmek isteriz.
Küçük yaştan beri piyano çalıyorum.Ders almayı birkaç sene önce bıraktım artık kendim parçalar çıkartmaya başladım.
Çok spor yapan biri degilim ama bisiklete binmekten vazgeçemiyorum.Havanın güzel oldugu zamanlarda hemen kendimi sahile atıyorum.
Bunların dışında en büyük hobim zaten şuan yaptıgım tasarımlar.

-Modaya ilginiz ilk olarak ne zaman başladı?
Bende birçok tasarımcı gibi küçük yaştan beri kendi giysilerimi degiştirip farklılık yaratmayı sevenlerdenim.
Üniversitede bunun üzerine okumak istemiştim fakat istedigim bölüm istedigim üniversitede tutmayınca seçimimi okuldan yana kullanıp hayalimi
bir kenara bırakmış oldum.
Bu seçimden dolayı ise okudugum yılların boşa gittigini düşünüyorum.

-Kariyer Hedefleriniz ?
Bütün kariyerimi tasarımlarım üzerine odaklıyorum.Hobimi işe dönüştürdüm ve bundan vazgeçmeyecegim.Çünkü artık beni mutlu eden şeyin ne oldugunu biliyorum.
Artık daha büyük düşünüyorum ve butik açma fikrini yakın tarihlerde hayata geçirecegim.

-Bu yakaları tasarlama fikri nereden çıktı?
Bir gün annem aldıgı yakayı göstermek için bana getirdi.Yakayı inceledigimde bende yapabilirim diyerek o gece yaka tasarlamaya başladım.
Öncesinde de boş vakitlerimi degerlendirmek amaçlı takı tasarlardım.Ev incik boncuk malzemeler ile doluydu.
Fakat hobimi meslege dönüştürmem annemin aldıgı yakayı bana göstermesi ile start aldı.
 
-Gelin adayları için de yaka tasarlıyorsunuz.Bunun ortaya çıkmasında bir hikaye var mı?
Elbette,
Evlenmek üzere olan bir arkadaşımın benden yaka tasarlamamı istemesi üzerine ortaya çıktı.
 
-Sadece yaka tasarımı mı yapıyorsunuz? İlerde ürün yelpazenizi genişletmeyi düşünüyor musunuz?
Şuan yaka tasarımlarım üzerine yogunlaştım.Öncelikli olarak, yaka tasarımlarımı çeşitlendirerek geniş kitlelelere ulaştırmak istiyorum.
Ayakkabı,çanta ve bustiyer tasarımlarım da mevcut.Fakat,yeni yaka tasarımları ve siparişlerden dolayı bunları geliştirmek için vakit bulamıyorum.
İlerde ürün yelpazeme ayakkabı çanta ve bustiyer tasarımlarımı da eklemeyi düşünüyorum.
 
-Tasarımlarınızda nelerden ilham alıyorsunuz?
Tamamen hayal gücümle hareket ediyorum.Bazen bir desen bir çiçek yada bir renk bana ilham veriyor.
İş uygulama kısmına geldiginde ise bazen tam hayal ettigim şeyi yansıtıyorum, bazen de begenmiyorum.
 
-Kişiye özel yaka tasarımı yapıyormusunuz?
Evet yapıyorum.Yaptıgım yakaların renklerini istek dogrultusunda degiştirebiliyorum.
İstege göre materyalleri eksiltip çogaltabiliyor yada farklı şeyler ekleyebiliyorum.
Hiç yapmamış oldugum bir model ise karşı tarafın ne istedigini iyice anladıktan sonra aşama aşama resimlerini çekip yolluyorum.

-Koleksiyonunuza nereden ulaşabiliriz?
Bagdat caddesi Qugla,Merry Go Round magazaları,Nişantaşı Kumpanya 62 ve Bursa RooMiray magazalarından ulaşabilirsiniz.
Ayrıca sofigo.com'da online satış yapılmaktadır.
 
-Ürünlerinizin fiyat aralıgı hakkında bilgi almak isteriz.
Kullandıgım materyal ve işçiligegöre degişiyor.Ben bu işe para kazanmak için degil hobi olarak başladıgım için fiyat aralıgını yükseltmek istemiyorum.
35-100 tl arasında fiyat belirliyorum.Fakat son hazırladıgım gelin koleksiyonumun fiyat aralıgı 120-280 tl arasındadır.

-Çalışmakta oldugunuz sektörden memnun musunuz?
Ben bu iş ile kendimi buldum ve çok memnunum.

-Tasarımcı olmanın zorlukları / kolaylıkları nelerdir?
Her meslegin kendi içinde mutlaka zorlukları vardır.
Sürekli olarak trendleri takip etmek,yeni modeller ortaya çıkarmak bunu yaparken de herkesden bir adım önde olmanız gerekir.
Beyniniz sürekli ''acaba ne tasarlasam? ''sorusu ile meşgul durumdadır.
Yaptıgınız işin taklit edilmesi ise meslegimizin en can sıkıcı tarafıdır.Bu durum sizi daha da hırslandırır.
Tek kolaylıgı ise kendi işinizin patronu olmanızdır.

-Birlikte çalışmak istediginiz,bir marka yada tasarımcı var mı?
Zevkine güvendigim 1-2 tasarımcı arkadaşım ile ortak fikir paylaşımları yaparak hayata geçirmek istedigim projelerim var.
Bunun dışında şuanda görüşme aşamasında oldugum ürünlerimi vermek istedigim iki büyük marka var.
 
-Yakın tarihte hayata geçirmek istedikleriniz?
Bir işe başlayınca devamı geliyor.Bir arkadaşımın talebi üzerine gelin yakası tasarladım ve bunu geliştirmeyi planlıyorum.
 
-Son olarak eklemek istedikleriniz?
Tasarımlarımı Muksstore adlı facebook- twitter sayfalarım ve tasarımturşusu adlı blogumdan takip edebilirsiniz.
Teşekkür ederim.
 
Röportaj:Ayşe Sarikaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder